Школа - це життєвий простір дитини; тут вона не просто готується до життя, а живе. Тому виховна робота планується так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника життя, гармонізації та гуманізації стосунків між учнями і педагогами, школою і родиною, керуючись ідеями самоцінності дитинства , демократичного діалогу між поколіннями.
Одним із найважливіших напрямків удосконалення виховання учнів початкових класів є впровадження у виховний процес елементів інтерактивних технологій. Сьогодні вже неможливо виховувати традиційно: у центрі виховного процесу має бути учень.
Інтерактивне навчання реалізує конкретну мету - комфортні умови виховання, які забезпечать взаємодію учнів, батьків та вчителя. Діти з великим задоволенням беруть участь у різних формах виховної діяльності, де проявляють свої творчі здібності, таланти.
Проводячи різні форми виховної діяльності, застосовую інтерактивні технології. Зокрема, інтерактивна технологія «Мікрофон», яка дає змогу кожному учневі по черзі швидко відповісти на запитання або висловити свою думку.
Однією з форм виховної діяльності учнів у малих групах є диспут, під час якого діти вчаться обгрунтовувати свої думки.
На галявину творчості та дружби школярів збирають «Усні журнали» на яких можна не тільки послухати, а й подивитися новини з життя, пізнати багато цікавого, корисного, насолодитися колективною роботою. Необхідність перевтілитися, змінити свої установки постає перед учнями в процесі «рольових ігор», адже гра потребує від нього перевтілення, розуміння, прийняття та вияв почуттів іншої людини. Так створюються умови для формування соціально- комунікативної культури розвитку самооцінки, самоповаги молодшого школяра.
|