Екологічний проєкт у початковій школі
Екологічна культура стає важливим чинником розвитку суспільства. Я вважаю, що треба з дитинства виховувати відповідальність у ставленні до довкілля. Ця робота повинна проводитись не тільки в школі, а й у кожній родині. У початковій школі формуються світогляд та життєва позиція людини. Тому саме зараз виникає нагальна потреба у екологічній просвітницькій діяльності. Вважаю, що за такої роботи, проведеної у початковій школі, у суспільстві будуть з’являтися соціально активні, екологічно свідомі люди, налаштовані на збереження гармонії між людиною і природою.
У своїй роботі використовую матеріали «Зеленого пакету для дітей» (авт. К. Мінджов, Т.Мітєва), який сприяє вихованню у молодших школярів нових цінностей та нової моделі поведінки у школі, вдома, у суспільстві.
Придбані в дитинстві вміння бачити і чути природу такою, яка вона є насправді, викликає у дітей глибокий інтерес до неї, розширює їхні знання, сприяє формуванню характеру та інтересів. Ознайомлення учнів початкової школи з цією проблемою - це засіб виховання реалістичних знань про навколишній світ, заснованих на чуттєвому досвіді. Ці знання необхідні для формування матеріалістичного світорозуміння. Засвоєння дітьми знань повинно бути тісно пов'язане з розвитком їх пізнавальних здібностей - сенсорного апарату, логічного мислення, уваги, мови, спостережливості, допитливості. Для розвитку мислення і формування основ матеріалістичного світорозуміння треба знайомити дітей з предметами і явищами природи і підводити до усвідомлення зв'язку і відносин між ними. У процесі усвідомлення причинних зв'язків і відносин між явищами природи розвивається мислення. Невід'ємна частина розумового виховання - сенсорна культура, спрямована на вдосконалення аналізаторів, накопичення у дітей чуттєвого досвіду, що є основою для подальших узагальнень, формування елементарних природознавчих понять. Сенсорна культура здійснюється в процесі ознайомлення дітей з різноманітністю форм, фарб, звуків у природі, розвитку в них уміння спостерігати.
Екскурсії цінні тим, що на відміну від уроків у класі учні можуть сприймати природу безпосередньо різними органами чуттів. Діти бачать об‘єкти в природному середовищі, спостерігають взаємозв‘язок рослин і ґрунту, тварин і рослин. Це дає можливість сформувати уявлення про природу як єдине ціле, в якому всі елементи перебувають у тісному взаємозв‘язку, утворюючи природний ланцюг.
|